تنظیم سند تحول برای مراکز مطالعات آموزش پزشکی در دانشگاهها


دکتر نادر ممتازمنش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ایجاد تحول در آموزش پزشکی با توجه به نیازهای روز ضروری است. به قول یکی از اساتید، در حال حاضر ما با استاد دیروز، دانش پزشکی امروز می خواهیم برای آینده پزشک تربیت کنیم که این موضوع امکان پذیر نیست و باید بتوانیم شرایط موجود در دنیای پزشکی را در آموزش دخیل کنیم.


وی افزود: اکنون زمان آن رسیده است که در بحث آموزش های پزشکی تحولاتی ایجاد شود زیرا دیگر با مدل های قدیمی نمی توان آموزش را ارزیابی کرد. در طول 25 سال گذشته که مراکز مطالعات و دفاتر توسعه و ایجاد معاونت آموزش پزشکی در وزارت بهداشت، ایجاد شده است از حداکثر ظرفیت آنها برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی استفاده نشده است.


رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی اظهار داشت: فاکتورهای بسیاری در بحث آموزش پزشکی موثرند ولی می توان تاثیرات بیشتری از آنچه تاکنون بوده بر روی فعالیت های آموزشی گذاشت که این فعالیت ها نیاز به بازنگری دارند.


وی خاطرنشان کرد: مهم ترین اولویت های آینده آموزش پزشکی شامل آموزش مبتنی بر پیامد، آموزش مهارت های رهبری و مدیرت آموزشی، آموزش و پایش اصول اخلاق حرفه ای، توسعه شبکه الکترونیکی مراکز مطالعات، تقویت و توسعه آموزش الکترونیکی و کنترل کیفیت و اعتباربخشی است.


ممتازمنش اضافه کرد: نشست اعضای هیات علمی و مسئولان مراکز مطالعات و دفتار توسعه آموزش دانشگاه های علوم پزشکی به منظور بررسی آینده نگری در پزشکی و آموزش علوم پزشکی برگزار شده است و ما ضمن نقد گذشته و بررسی عملکرد دو دهه گذشته سعی داریم بتوانیم تحولی در عملکرد این مراکز ایجاد کنیم.


وی گفت: در پایان نشست سعی می شود پیش نویس سند تحول مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی تهیه شود.

پایگاه جامع علوم اطلاعات،منبع خبر:مهر-حوزه و دانشگاه

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.